get in touch
bel ons +31(0)85 068 5760
e-mail info@brandjunkies.nl
bezoek ons Dragonder 8,
5554GM Valkenswaard,
Nederland
bezoek ons Arena Boulevard 65-71,
1101DL Amsterdam,
Nederland
bezoek ons Atlantic House
Noorderlaan 147
2030 Antwerpen
België
socials
Terug naar berichten

De unieke combinatie tussen muziek & design – muziek als inspiratiebron

4 min Frank Jacobs
Scrol verder

Bij Brand Junkies gaat er geen dag voorbij zonder dat een van onze designers een klant verrast met een uniek, creatief design. En wist je dat muziek hier een grote rol in kan spelen? Onze designer Frank vertelt je er graag meer over.

In de studio van Brand Junkies werken onze gedreven mensen dagelijks aan de meest creatieve projecten. Zo ook onze designer Frank. Inmiddels werkt hij al bijna 10 jaar bij Brand Junkies als designer. In zijn vrije tijd speelt hij elektrisch gitaar en weet hij al ruim 20 jaar de juiste snaren te raken. En deze snaren raakt hij niet alleen tijdens de optredens met zijn band; ook tijdens zijn job weet hij de juiste tone of voice te vinden.

‘Bij het schrijven van een nummer begin je met een muzikale schets’ zegt Frank. ‘De basis riffs, een ritmisch basispatroon, vormen de hoofdlijnen van je nummer. Daarna volgen drums, zang en bas om het geheel kleur en diepte te geven. Maar laten we het eens bekijken vanuit een ander perspectief. Bij het ontwerpen van een nieuw logo of een nieuwe huisstijl begin je met een ruwe schets. Daarna verwerk je het logo digitaal en geef je er kleur en diepte aan, net als bij het schrijven van een nummer. ’

Onze Frank Jacobs, Junkie van Brand Junkies, is dol op muziek.

‘Letters die kleur hebben, geluiden met een bepaalde smaak. Dit zijn twee voorbeelden van het verschijnsel synesthesie.’, aldus Frank. ‘Ik wil niet direct zeggen dat ik deze eigenschap heb, maar ik denk wel dat ik een lichte vorm van dit verschijnsel bezit. Als ik een bepaalde gitaar-riff schrijf, kan ik daar altijd een bepaalde sfeer aan koppelen. Een Mineur klank klinkt meestal vrij donker, droeviger. Een Majeur klank weer wat neutraler, vrolijker. In mijn hoofd koppel ik daar dan weer kleuren en tinten aan.’

Dit samenspel tussen muziek, mens en design gebruikt Frank regelmatig om gave designs te creëren. Zijn liefde voor muziek gaat verder dan enkel het optreden met de band. ‘Ik kan niet werken zonder muziek’, zegt Frank. ‘Het is een bron van inspiratie en triggert mijn brein om na te denken. Als ik even geen inspiratie heb gaat de volumeknop omhoog.´

Kortom; door het samenspel van meerdere creatieve processen en het gebruik van elkaars instrumenten en talenten creëer je samen een symfonie. Een band, een team. Deze symfonie zorgt uiteindelijk voor een glimlach op het gezicht van het publiek. En een vrolijk publiek, oftewel een tevreden klant dat is waar wij het bij Brand Junkies allemaal voor doen 😊.




Frank Jacobs Senior Designer

“Only dead fish go with the flow”

Neem contact op

Meer artikelen

Onbewuste communicatie van kleur Lees verder 4 minNicky de Weger
#fotoGRAAG #nofilter Lees verder 3 minFrank Jacobs
Hoe Brand Junkies rekening houdt met Duurzaam Ondernemen Lees verder 3 minLuuk de Kunder